


PALAIKO
„Nenuleiskim kartelės“ peticiją
LMMA valdyba pritaria iniciatyvai „Nenuleiskim kartelės“. Svarbu spręsti esmines, sisteminių problemų priežastis, o ne pavieniais, vienadieniais sprendimais „kovoti“ su problemų pasekmėmis.

Antanas Apynis
Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos prezidentas
LMMA valdyba pritaria iniciatyvai „Nenuleiskim kartelės“. Svarbu spręsti esmines, sisteminių problemų priežastis, o ne pavieniais, vienadieniais sprendimais „kovoti“ su problemų pasekmėmis.

Antanas Apynis
Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos prezidentas
LMMA valdyba pritaria iniciatyvai „Nenuleiskim kartelės“. Svarbu spręsti esmines, sisteminių problemų priežastis, o ne pavieniais, vienadieniais sprendimais „kovoti“ su problemų pasekmėmis.

Antanas Apynis
Lietuvos matematikos mokytojų asociacijos prezidentas
Matematikos žinių reikia visiems – šiuolaikinėje darbo rinkoje, STEAM ir kūrybinėse srityse, inovacijomis grįstoje ekonomikoje, asmeniniame gyvenime.
Matematikos egzaminas yra ne tik švietimo klausimas – matematikos žinių lygis lemia visos šalies ateitį.
Kodėl svarbu išlaikyti privalomą matematikos egzaminą, stojant į aukštąsias mokyklas, ir nemažinti išlaikymo kartelės?
Matematika = geresnės vaikų galimybės ateityje: didesnės pajamos, lankstesnė karjera, aukštesnė kvalifikacija, geresni kritinio mąstymo ir gyvenimo įgūdžiai.
Matematika = stipresnė valstybė: daugiau inovacijų, aukštesnis konkurencingumas, mažesnė socialinė nelygybė, atsparumas grėsmėms.
Kokias rizikas kelia kartelės mažinimas ar egzamino atsisakymas?
Ekonomikai: silpnėja šalies gebėjimas augti, kurti inovacijas ir aukštos pridėtinės vertės darbo vietas
Darbo rinkai: mažiau galimybių jaunimui siekti gerai apmokamų darbų, persikvalifikuoti
Valstybės saugumui: prastesnius įgūdžius turinti visuomenė yra pažeidžiamesnė dezinformacijai
Valstybės pažangai: tolstame nuo Lietuvos strateginių tikslų tapti aukštųjų technologijų ir žinių ekonomika
Raginame Vyriausybę:
Išsaugoti privalomą matematikos egzaminą stojant į aukštąsias mokyklas
Nemažinti išlaikymo kartelės
Nedelsiant imtis ilgalaikių sprendimų, kurie padėtų visiems mokiniams įgyti reikiamų žinių ir būti pasiruošus matematikos egzaminui.
Peticijos iniciatorių siūlomas veiksmų planas:
Egzaminų patikimumas
Užtikrinti nepriekaištingą egzaminų administravimą, sklandžią egzamino eigą bei aiškiai priskirtas atsakomybes, kad egzaminai vyktų be techninių ir organizacinių nesklandumų. Užduočių kokybė turi atitikti ugdymo turinį taip, kad neliktų vietos interpretacijoms. Stiprinti akademinį sąžiningumą ir užkirsti kelią galimam nusirašinėjimui.
Ugdymo programos ir turinys
Peržiūrėti matematikos bendrojo ugdymo programos turinį ir apimtį, atsižvelgiant į realų pamokų skaičių. Temos, jų apimtis, įgyjami įgūdžiai ir nagrinėjimo gilumas turi būti vienodai suprantami visiems: mokiniams, mokytojams, egzamino užduočių sudarytojams ir vertintojams. Užtikrinti matematikos vadovėlių bei skaitmeninių mokymosi priemonių prieinamumą. Parengti pavyzdines užduotis kiekvienam mokymosi lygiui.
A ir B lygio skirtumai
Aiškiai aprašyti, kuo skiriasi A ir B lygio matematikos programos, kaip nagrinėjant tas pačias temas turi skirtis mokinių pasiekimai bei įgūdžiai. Peržiūrėti B lygio programą, kad ji atitiktų ir kitų mokslo krypčių (humanitarinių, socialinių ir kt.) mokinių poreikius. Mokiniai turi turėti visą reikalingą informaciją dar prieš renkantis matematikos lygį, ir suvokti, kokią įtaką tai daro stojimui į aukštąsias mokyklas.
Pagalba mokytojams
Užtikrinti kokybišką mokytojų paruošimą egzaminui, teikiant prieinamą, savalaikę, patikimą ir kokybišką informaciją ir seminarus apie užduoties struktūrą, reikalavimus bei pokyčius atsižvelgiant į užduočių ir lygių diferenciaciją.
Duomenimis grįsti sprendimai
Rinkti duomenis ir analizuoti pagrindines žemų matematikos VBE pasiekimų priežastis, atliepiant socialinės atskirties ir žemesnių gebėjimų mokinių poreikius. Užtikrinti, kad nebūtų priimami skuboti sprendimai, o visi klausimai būtų nagrinėjami išsamių diskusijų metu, įtraukiant visas suinteresuotas grupes. Skatinti duomenimis grįstų sprendimų priėmimo praktiką.
Matematikos žinių reikia visiems – šiuolaikinėje darbo rinkoje, STEAM ir kūrybinėse srityse, inovacijomis grįstoje ekonomikoje, asmeniniame gyvenime.
Matematikos egzaminas yra ne tik švietimo klausimas – matematikos žinių lygis lemia visos šalies ateitį.
Kodėl svarbu išlaikyti privalomą matematikos egzaminą, stojant į aukštąsias mokyklas, ir nemažinti išlaikymo kartelės?
Matematika = geresnės vaikų galimybės ateityje: didesnės pajamos, lankstesnė karjera, aukštesnė kvalifikacija, geresni kritinio mąstymo ir gyvenimo įgūdžiai.
Matematika = stipresnė valstybė: daugiau inovacijų, aukštesnis konkurencingumas, mažesnė socialinė nelygybė, atsparumas grėsmėms.
Kokias rizikas kelia kartelės mažinimas ar egzamino atsisakymas?
Ekonomikai: silpnėja šalies gebėjimas augti, kurti inovacijas ir aukštos pridėtinės vertės darbo vietas
Darbo rinkai: mažiau galimybių jaunimui siekti gerai apmokamų darbų, persikvalifikuoti
Valstybės saugumui: prastesnius įgūdžius turinti visuomenė yra pažeidžiamesnė dezinformacijai
Valstybės pažangai: tolstame nuo Lietuvos strateginių tikslų tapti aukštųjų technologijų ir žinių ekonomika
Raginame Vyriausybę:
Išsaugoti privalomą matematikos egzaminą stojant į aukštąsias mokyklas
Nemažinti išlaikymo kartelės
Nedelsiant imtis ilgalaikių sprendimų, kurie padėtų visiems mokiniams įgyti reikiamų žinių ir būti pasiruošus matematikos egzaminui.
Peticijos iniciatorių siūlomas veiksmų planas:
Egzaminų patikimumas
Užtikrinti nepriekaištingą egzaminų administravimą, sklandžią egzamino eigą bei aiškiai priskirtas atsakomybes, kad egzaminai vyktų be techninių ir organizacinių nesklandumų. Užduočių kokybė turi atitikti ugdymo turinį taip, kad neliktų vietos interpretacijoms. Stiprinti akademinį sąžiningumą ir užkirsti kelią galimam nusirašinėjimui.
Ugdymo programos ir turinys
Peržiūrėti matematikos bendrojo ugdymo programos turinį ir apimtį, atsižvelgiant į realų pamokų skaičių. Temos, jų apimtis, įgyjami įgūdžiai ir nagrinėjimo gilumas turi būti vienodai suprantami visiems: mokiniams, mokytojams, egzamino užduočių sudarytojams ir vertintojams. Užtikrinti matematikos vadovėlių bei skaitmeninių mokymosi priemonių prieinamumą. Parengti pavyzdines užduotis kiekvienam mokymosi lygiui.
A ir B lygio skirtumai
Aiškiai aprašyti, kuo skiriasi A ir B lygio matematikos programos, kaip nagrinėjant tas pačias temas turi skirtis mokinių pasiekimai bei įgūdžiai. Peržiūrėti B lygio programą, kad ji atitiktų ir kitų mokslo krypčių (humanitarinių, socialinių ir kt.) mokinių poreikius. Mokiniai turi turėti visą reikalingą informaciją dar prieš renkantis matematikos lygį, ir suvokti, kokią įtaką tai daro stojimui į aukštąsias mokyklas.
Pagalba mokytojams
Užtikrinti kokybišką mokytojų paruošimą egzaminui, teikiant prieinamą, savalaikę, patikimą ir kokybišką informaciją ir seminarus apie užduoties struktūrą, reikalavimus bei pokyčius atsižvelgiant į užduočių ir lygių diferenciaciją.
Duomenimis grįsti sprendimai
Rinkti duomenis ir analizuoti pagrindines žemų matematikos VBE pasiekimų priežastis, atliepiant socialinės atskirties ir žemesnių gebėjimų mokinių poreikius. Užtikrinti, kad nebūtų priimami skuboti sprendimai, o visi klausimai būtų nagrinėjami išsamių diskusijų metu, įtraukiant visas suinteresuotas grupes. Skatinti duomenimis grįstų sprendimų priėmimo praktiką.
Matematikos žinių reikia visiems – šiuolaikinėje darbo rinkoje, STEAM ir kūrybinėse srityse, inovacijomis grįstoje ekonomikoje, asmeniniame gyvenime.
Matematikos egzaminas yra ne tik švietimo klausimas – matematikos žinių lygis lemia visos šalies ateitį.
Kodėl svarbu išlaikyti privalomą matematikos egzaminą, stojant į aukštąsias mokyklas, ir nemažinti išlaikymo kartelės?
Matematika = geresnės vaikų galimybės ateityje: didesnės pajamos, lankstesnė karjera, aukštesnė kvalifikacija, geresni kritinio mąstymo ir gyvenimo įgūdžiai.
Matematika = stipresnė valstybė: daugiau inovacijų, aukštesnis konkurencingumas, mažesnė socialinė nelygybė, atsparumas grėsmėms.
Kokias rizikas kelia kartelės mažinimas ar egzamino atsisakymas?
Ekonomikai: silpnėja šalies gebėjimas augti, kurti inovacijas ir aukštos pridėtinės vertės darbo vietas
Darbo rinkai: mažiau galimybių jaunimui siekti gerai apmokamų darbų, persikvalifikuoti
Valstybės saugumui: prastesnius įgūdžius turinti visuomenė yra pažeidžiamesnė dezinformacijai
Valstybės pažangai: tolstame nuo Lietuvos strateginių tikslų tapti aukštųjų technologijų ir žinių ekonomika
Raginame Vyriausybę:
Išsaugoti privalomą matematikos egzaminą stojant į aukštąsias mokyklas
Nemažinti išlaikymo kartelės
Nedelsiant imtis ilgalaikių sprendimų, kurie padėtų visiems mokiniams įgyti reikiamų žinių ir būti pasiruošus matematikos egzaminui.
Peticijos iniciatorių siūlomas veiksmų planas:
Egzaminų patikimumas
Užtikrinti nepriekaištingą egzaminų administravimą, sklandžią egzamino eigą bei aiškiai priskirtas atsakomybes, kad egzaminai vyktų be techninių ir organizacinių nesklandumų. Užduočių kokybė turi atitikti ugdymo turinį taip, kad neliktų vietos interpretacijoms. Stiprinti akademinį sąžiningumą ir užkirsti kelią galimam nusirašinėjimui.
Ugdymo programos ir turinys
Peržiūrėti matematikos bendrojo ugdymo programos turinį ir apimtį, atsižvelgiant į realų pamokų skaičių. Temos, jų apimtis, įgyjami įgūdžiai ir nagrinėjimo gilumas turi būti vienodai suprantami visiems: mokiniams, mokytojams, egzamino užduočių sudarytojams ir vertintojams. Užtikrinti matematikos vadovėlių bei skaitmeninių mokymosi priemonių prieinamumą. Parengti pavyzdines užduotis kiekvienam mokymosi lygiui.
A ir B lygio skirtumai
Aiškiai aprašyti, kuo skiriasi A ir B lygio matematikos programos, kaip nagrinėjant tas pačias temas turi skirtis mokinių pasiekimai bei įgūdžiai. Peržiūrėti B lygio programą, kad ji atitiktų ir kitų mokslo krypčių (humanitarinių, socialinių ir kt.) mokinių poreikius. Mokiniai turi turėti visą reikalingą informaciją dar prieš renkantis matematikos lygį, ir suvokti, kokią įtaką tai daro stojimui į aukštąsias mokyklas.
Pagalba mokytojams
Užtikrinti kokybišką mokytojų paruošimą egzaminui, teikiant prieinamą, savalaikę, patikimą ir kokybišką informaciją ir seminarus apie užduoties struktūrą, reikalavimus bei pokyčius atsižvelgiant į užduočių ir lygių diferenciaciją.
Duomenimis grįsti sprendimai
Rinkti duomenis ir analizuoti pagrindines žemų matematikos VBE pasiekimų priežastis, atliepiant socialinės atskirties ir žemesnių gebėjimų mokinių poreikius. Užtikrinti, kad nebūtų priimami skuboti sprendimai, o visi klausimai būtų nagrinėjami išsamių diskusijų metu, įtraukiant visas suinteresuotas grupes. Skatinti duomenimis grįstų sprendimų priėmimo praktiką.